شربت منضج بلغم و سودا

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰

چگونه مزاج کشنده سرد و خشک را از بین ببریم؟

خلطی که امروزه مردم بر اثر غلبه آن خلط دچار انواع بیماری ها (از جمله بیمارهای عصبی همچون افسردگی و وسواس، بیماری های پوستی، واریس و …) می شوند، سودا می باشد.

یماری هایی که بر اثر سودا به وجود می آید .
– افزایش سودای غیر طبیعی و سوخته اخلاط ایجاد بیماری های سوداوی می کند که تظاهرات آن در بافته های گوناگون به شرح زیر است :
تن و پوست : خشکی اندام و پوست وجود دارد.
عروق : گزگز ایجاد می شود حالتی شبیه به خارش که در پاها و دست ها یا سایر اندام ها دیده می شود.
در اندام : تیک و پرش اندام به وجود می آید که ممکن است موضعی یا سیستمیک باشد موضعی مانند پرش پلک یا تیک در چشم ها که درمان آن رقیق کردن خون محیطی توسط روغن مالی ، بادکش ، داروهای سودازا و حجامت است.
در حالت منتشر سودا ، در عروق مغز و بدن منتشر بوده و ایجاد پارکینسون می کند.
اگر سودا در عروق عمقی نفوذ کرد به عروق قلب نفوذ کرده و ایجاد نا آرامی ، tachkardia ، bradycardia و نا منظمی در قلب ایجاد می کند گاهی حرکات تند قلب فرد را از خواب بیدار می کند و دلهره و آشوب به وجود می آورد که این حالت با تغییر و جا به جایی وضعیت بدن تغییر می کند .
حرکت و جابه جایی به نفع سودا است .
درمان اصلی : ماساژ ، حرکت ، خوراک های گرم ، جا به جایی و تحول در افکار و روان .
در سوداوی ها بعلت غلیظ بودن و سفت بودن خون حرکت خون کند است به همین دلیل دچار خستگی زودرس شده و همچنین به علت پایین بودن رطوبت دچار بی خوابی می شوند.
سودا در پوست : اگزما و خارش می دهد که در اوج سرما و گرما تشدید پیدا می کند . بنا براین در تابستان و زمستان بیشتر دیده می شود سودا اگر از این حد بیشتر شد  ichthyosis (اختلالات پوستی که منجر به پیوسته ریزی می شود) ایجاد می شود که پوست خشکی بیش از حد دارد .
درمان با حجامت تکراری و سکنجبین است .
بیماری Psoriasis (درماتوز فرض ماکولهای قرمز روشن) سرد و خشک یا گرم و خشک است(زگیل سرد و مرطوب است). سودا در پوست صورت و بدن باعث ایجاد لکه های سیاه می شود (Mollscum) که ابتدا در قسمت های کم تحرک رسوب می کند مثل دور چشم ، پیشانی و کتف ها .
در چشم با افزایش سن سودا رسوب کرده و باعث پیرچشمی می شود.
لکه های بارداری نیز سوداوی است .
تبلور عالی سودا در چشم اب سیاه که در سن غلبه ی سودا ایجاد می شود که برای درمان به ارامی همانگونه که شکل گرفته باید ان را ذوب کرد .
در عروق سندرم tunnel carpal به و جود می آید که درمان آن حجامت عام و سکنجبین به مصرف خوراکی اسفند است.
رسوب سودا در عروق انتهایی روده ایجاد بواسیر می کند.
رسوب سودا در اندام تحتانی ایجاد واریس (Varicosis) می کند.
رسوب سودای سوخته در اندام انتهایی بیماری برگر ایجاد کرده که انتهای انگشتان پا دچار مور مور ، درد و زخم می شود.
دیابت سرد : هم نوعی سودا است که به دلیل غلظت سودای خون به دسته ها و پاها نرسیده پا دچار مور مور و گز گز شدن می شود نبض اندامها کند ، و عروق پنهان می باشد و در لمس پا سرد است (دیابت سرد تبلور بلغم سوخته است) .
درمان : خوراک گرم ، سکنجبین عسلی ، درمان زخم با عسل و روغن زعفران

جهت درمان غلبه سودا از طرف پزشک برای بیمار منع سودازاها تجویز و توصیه می شود و بیمار باید از هر چیزی که باعث تولید سودا برای او می گردد، دوری کند؛ اعم از خوردن مواد سودازا و یا انجام کارها و شرایطی که برای بیمار باعث افزایش سودا می گردد که در ذیل تشریح شده اند.

الف- مواد غذایی سودازا:
مواد غذایی که باعث ایجاد خلط سودا در افراد می شوند عبارتند از کلیه مواد غذایی سرد و خشک که در لیست مواد غذایی به تفکیک طبع درج شده اند، همچنین مواد غذایی ذیل هر چند دارای طبع سرد و خشک نیستند، ولی خوردن آن ها سودازا است که باید از مصرف آنها نیز خودداری نمایند که عبارتند از:
بادنجان، چای، سیب زمینی، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای و گوشت گاو

ب- رفتارها و محیط های سودازا:
۱- امواج الکترومغناطیسی:
یکی از عوامل ایجاد سودا در بدن که متاسفانه مردم امروزی در زندگی های صنعتی با آن ها زیاد سر و کار دارند، قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی می باشد. تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و استفاده از تلفن همراه یکی از رایج ترین فعالیت هایی است که فرد را در معرض دریافت بیشتر این امواج قرار می دهد، لذا فردی که منع سودازاها برایش تجویز می شود باید حتی الامکان خود را از آن ها دور کند؛ یعنی نه تنها از این تجهیزات استفاده نکند، بلکه خود را حتی الامکان در معرض این امواج نیز قرار ندهد، تلویزیون، کامپیوتر و گوشی تلفن همراهی که روشن هستند، همگی باعث افزایش سودا می گردند، حتی اگر از آن ها استفاده نیز نشود.
روشن بودن تلویزیون بدون حتی تماشای آن، خواباندن اطفال در کنار تلویزیونهای روشن، خوابیدن در کنار گوشی های تلفن همراه که کار ساعت زنگی را برای ما انجام می دهند، نصب آنتن های تلفن های همراه در پشت بام منازل و … از عوامل سودازا هستند که باید مردم در این زمینه آگاه شوند و از آنها دوری کنند، این امواج برای بدن ما مضر هستند و ما همه تحت تاثیر این میدان های الکترومغناطیسی قرار می گیریم که همگی سودازا هستند، لذا هر چه کمتر در معرض آنها قرار بگیریم، بهتر هست.
۲- دیر خوابیدن و زایل کردن خواب شب، سودازا هست، لذا تنظیم خواب تاثیر خوبی برای افراد سودایی در پی خواهد داشت.
۳- کارهای فکری خسته کننده
۴- کارهای سخت جسمانی که باعث عرق کردن فراوان می شود
۵- آب و هوای خشک
۶- غم، غصه و استرس

 

توصیه هایی برای سودایی ها:
توصیه می شود افرادی که غلبه سودا دارند از سودازاها که در بالا شرح داده شد، دوری کنند و موارد ذیل را رعایت نمایند:
مواد غذایی با طبع گرم و تر زیاد بخورند. دستورات تغذیه را کاملاً مراعات نمایید، بدنشان را با روغن بادام شیرین، روغن مالی نمایید، از حمام گرم حتماً استفاده کنند و حجامت نیز به موقع انجام دهند.
سودایی ها اصلاً نباید از لحاظ جسمی و فکری خود را خسته کنند و هر وقت خسته می شوند باید به اندازه کافی استراحت نمایند، هنگام گرسنگی به اندازه کافی غذا میل نمایند، باید شرایط زندگی ایشان راحت و خوب باشد، در جای خوش آب و هوا زندگی کنند و روحیه خود را باید شاد نگهدارند و اطرافیانشان باید در این امر آن ها را یاری دهند، محل خوابشان نیز باید راحت باشد و از غم و غصه و استرس دور باشند و خوردن روزانه یک لیوان شیر سالم و یک لیوان آب هویج نیز برایشان مفید است.

 

خواص دارویی این شربت :

KODAK Digital Still Camera

KODAK Digital Still Camera

این شربت باعث از بین رفتن سردی و کاهش بلغم  و سودا در بدن و در نتیجه باعث کاهش علائم بیماریهای فوق می گردد.

 

تلفن جهت تماس برای خرید محصول:  تلفن درمانگاه حضرت ابوالفضل العباس ابن امیر المومنین علیه السلام

۳۳۷۱۰۳۸۰-۳۳۷۱۵۲۸۱-۳۳۷۲۲۵۴۵-۰۹۱۵۳۱۳۶۸۸۵

سامانه پیامکی درمانگاه:۳۰۰۰۰۴۹۱۰۳۰

کانال طب سنتی و اسلامی درمانگاه حضرت ابوالفضل (ع):@clicin133

منابع:

[۱] طب الائمه، ابن سابور الزیات، ص۶۶٫ [۲] کافی (ط – الاسلامیه) ج۸ ص۱۹۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>