۱۷ تا ۲۱ هر ماه قمری، مناسب ترین زمان برای حجامت

index1

باتوجه به فعل و انفعالات سیستم خون بدن و نیز طبق مستندات علمی و روایات اسلامی ۱۷ تا ۲۱ هر ماه قمری، مناسب ترین زمان برای حجامت است.

حجامت با دو هدف اصلاح کمیت و اصلاح کیفیت خون انجام می شود. در اصلاح کمیت خون، افرادی که دارای خون زیاد و در معرض بیماری هایی مانند سکته و فشارخون هستند اقدام به حجامت می کنند.

مناسب ترین زمان حجامت برای اصلاح کمیت خون این افراد ۱۲ تا ۱۵ماه قمری است چراکه سیستم خون انسان به نیروی جاذبه ماه واکنش نشان می دهد و در این روزها خون رقیق تر در بدن جاری است و می توان آن را از راه حجامت دفع کرد.

اگر هدف از حجامت، اصلاح کیفیت خون و دفع مواد زائد خون باشد، بهترین زمان برای حجامت ۱۷ تا ۲۱ماه قمری است چراکه در این زمان خون غلیظ تر بدن به سطح پوست می آید و می توان آن را دفع کرد.

حجامت یک روش مؤثر برای حفظ سلامت بدن است. در روش حجامت، پوست بدن با ابزار مخصوص خراشیده می شود تا خون بیرون بیاید اما این خراشیدگی به لایه های عمیق پوست نمی رسد و برخلاف تصور برخی افراد درد نداشته و به بخیه هم نیازی ندارد و خیلی سطحی است.

بهترین زمان برای حجامت زمانی است که فرد خیلی گرسنه یا خیلی سیر نباشد و نور و گرمای خورشید در وضعیت جوی مساعد باشد یعنی هوا خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد. توصیه می شود بعد از انجام حجامت افراد تا ۱۲ ساعت از استحمام  پرهیز کنند و خوردن ماهی، لبنیات، غذاهای شور، تخم مرغ و انجام ورزش های سنگین نیز تا ۱۲ ساعت ممنوع است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>