هفتم و چهاردهم حزیران چه روزی است؟

21

یک متخصص طب سنتی در خصوص هفتم حزیران و علت حجامت در این روز توضیح داد.

دکتر غلام رضا کرد افشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار استدر میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می­باشد که بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همین ماه رومی حزیران است.

این متخصص طب سنتی افزود:بر اساس تقویم نجومی آغاز حزیران تقریباً از روز هشتاد و چهارم نوروز محاسبه می شود در این باره امام صادق (ع ) فرمودند: در روز هفتم از ماه حزیران حجامت کن و اگر نتوانستی در روز چهاردهم یعنی به عبارتی 7 روز بعد می توان حجامت انجام داد.

وی عنوان کرد:طبق تقویم شمسی ماه حزیران 26 خرداد الی 23 تیرماه است که این روز یعنی هفتم حزیران 30 خرداد می شود.

وی در مورد ارائه نظر غیر علمی پیرامون حجامت نیز گفت:کسانی که حجامت را رد می کنند در واقع اطلاعات علمی بر اساس مقالات در سایت های معتبر جهانی ندارند.

کرد افشاری ادامه داد:مطالعات زيادي در مورد اثرات درماني حجامت در برخي از بيماريها از قبيل آكنه، يبوست، درد، سرفه و آسم، كهير، تب يونجه، ميگرن، ضايعات هرپسي پوست، برونشيت آسماتيك مزمن، کاهش سطح LDL در كشور هاي ديگر (اكثر مطالعات خارجي به زبان چيني منتشر شده است) و ايران انجام شده و منافع آن برای بیماران به اثبات رسيده است.
بر طبق محاسبه سالنامه نجومی و بنابر روایت وارده از امام رضا (ع) روزهای 7 تا 14 حزیران که با روزهای پنج شنبه 30 خرداد الی پنج شنبه 6 تیر 1398 مصادفند ؛ از بهترین ایّام حجامت هستند و نیز روزهای 26 خردادماه الی 2 تیرماه98 به علت تقارن با 12 الی 19 ماه قمری زمان مناسبی برای حجامت می باشد .
لذادرمانگاه حضرت ابوالفضل برای بهره مندی شما دوستداران طب سنتی از این ایام، از مورخه 26 خرداد ماه الی 6 تیرماه 98 از ساعت 8صبح الی 20
آماده خدمت رسانی به شما مراجعین محترم می باشد
آدرس:میدان شهید عباسپور –ابتدای بلوار حر – حر 1.2 خیابان امیر اباد شرقی
درمانگاه حضرت ابوالفضل العباس ابن امیرالمومنین علیه السلام
در ضمن میتوانید هرروز بصورت حضوری (8 الی 13 و 15 الی 18)جهت رزرو نوبت اقدام نمایید.
☎️شماره تماس: 33710380
📱سامانه پیامکی:3000491030

در صورتیکه از طریق سامانه پیامکی اقدام به نوبت بفرمایید در ایام حزیران نوبت شما در اولویت خواهدبود.
🔹
🔸🔹
🔹🔸🔹 کانال درمانگاه: @clinic133

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>