بهترین اوقات حجامت

2رهبری

 123
از آنجایی که حجامت به دو منظور پیشگیری و درمان انجام می گیرد لذا زمان  حجامت براساس نو ع حجامت متفاوت است:

در حجامت درمانی اولین زمان بهترین زمان است و براساس تشخیص پزشک  از شصت جای بدن برحسب نیاز حجامت انجام می شود و فاصله بین حجامت ها و زمان و مقدار خون گرفته شده و…. بر حسب علت بیماری و سیر درمان متفاوت است. مثلا در ترک اعتیاد 10 روز متوالی از 10 جای بدن در صورت نیاز حجامت انجام می گیرد و یا در درمان جوش صورت و آکنه طی یک سال 10-7 مرتبه انواع حجامت های مورد نیاز انجام می پذیرد و….
در حجامت پیشگیری توصیه می شود فرد 2 بار در بهار و 1 بار در پاییز حجامت شود. در این نوع حجامت از نیمه دوم اسفند تا نیمه اول تیر زمان حجامت بهاری می باشد و از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول آذر زمان انجام حجامت پاییزی است و برحسب مزاج و حالات روحی و جسمی تاثیرات حجامت در ایام مختلف ماه قمری متفاوت است. به این ترتیب که در افراد دموی و صفرا نیمه اول ماه قمری و بخصوص هفته دوم مناسب تر است و در سایرین:
روز 16 ماه جهت جلوگیری از جذام و برص
روز 17 ماه جهت جلوگیری از بین رفتن ضعف عمومی بدن و مشکلات خونی
روز18 ماه جهت پیشگیری وایمنی درمورد هفتاد بیماری اصلی
روز19 ماه جهت جبران و اصلاح کم خونی (آنمی فقر آهن و…)
روز20 ماه جهت اصلاح و فصیح شدن گفتار (لکنت زبان و…)
روز 21  ماه جهت افزایش قوت و شجاعت (در انسانهای با ضعف اراده و تصمیم و دارای انواع ترس وفوبیای اجتماعی – فوبیای آسانسورو…)
روز 22 ماه جهت پیشگیری و ایمنی در مقابل هفتاد بیماری
روز 23 ماه جهت افزایش طول عمر وسلامتی
روز 24 ماه  جهت قدرت بخشیدن به کمر و معده(تقویت دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی و بیماریهای دیسک و سیاتیک)
روز 25 ماه  جهت دفع بوی بد بدن و تعریق زیاد
روز 26 ماه جهت دفع اندوه و غم و علل بیماریهای اعصاب و روان(افزایش نشاط و حوصله و لذت از زندگی و خواب و….)
روز 27 ماه  جهت باز گشتن به سلامتی و دستیابی به عافیت و طول عمر و رهایی از بیماریهای قبلی
روز 28 ماه  رنگ صورت را باز می کند و عمر را طولانی ،جسم را پاک و نشاط را افزایش می دهد.
روز29 ماه  عاملی جهت رهایی از بیماریهای اعصاب وروان و غم اندوه
روز 30 ماه  راس طبابت است وخصوصاًدر افراد دموی –بلغمی- سوداوی بسیار مناسب است.

456
تقویم ایام هفته حجامت

شنبه:  روز خلق جنیان، روز مکرو خُدعه، روز خرید وفروش و روز طلب روزی است و حجامت در آن روز توصیه شده است.
یک شنبه: روز خلق آدم، روز خیر و خوبی، روز باغبانی  خانه سازی، حجامت در این روز مورد توصیه معصومین (ع) بوده و شفای هر دردی ذکر شده است.
دوشنبه: روز خلق چارپایان، خشکی و دریاست، روز سفر و رفع حوائج است و روزی است که پیامبر (ص) در آن روز بیشتر حجامت می کردند.
سه شنبه: روز دعا و شروع کارهاست و حجامت در سه شنبه های 14 و 15 و 17 و 21 ماه‌های قمری شفای هر دردی است.
چهار شنبه: روز خلق پرندگان، روز خلق جهنم و درندگان وحشی است. و روز شروع کارو مداوای بیماری هاست و حجامت درمانی بسیار توصیه شده است (جهت رفع بیماریها)
پنج شنبه: روز خلق آسمان و بهشت و ملائکه است. روز گرفتن ناخن، طلب رزق، قضای حوائج  شخصی می باشد. حجامت در آن بسیار توصیه شده است، حجامت در اوایل روز پنج شنبه آخر ماه قمری علاج همه ی دردهاست و حجامت در پنج شنبه های مصادف با 15-17-21 ماه قمری از طغیان خون و سکته های قلبی و مغزی پیشگیری می کند و علاج فشار خون است.
جمعه: استحباب فراوان در گرفتن ناخن و سبیل و غسل و حمام دارد و عصر آن جهت خطبه ازدواج تاکید شده است. معصومین (ع) از حجامت در روز جمعه منع کرده اند و خصوصاًدر حوالی ظهر را بسیار خطر ناک و مضر می دانند و در غیر این ساعات در صورت لزوم و وجوب حجامت اورژانسی (مسمومیت – سکته و…) بایستی با احتیاط و همراه با خواندن آیه الکرسی انجام شود. و در غیر موارد اورژانسی کلاً در روز جمعه حجامت منع شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>