زالو درمانی

ZAIO

#خواص_زالو

زالو هنگام مکیدن خون ، مواد متنوعی ترشح می کند که خواص درمانی دارند. معروف ترین ماده مترشحه از زالو هیرودین است.خواص مواد ترشح شده در خون توسط زالو به طور خلاصه به شرح زیر است :

* خاصیت بی‌حس‌کنندگی : باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین ( Hirudin ) است.

* خاصیت گشادکنندگی عروق : به دلیل وجود ماده ای شبیه  به هیستامین است.

* خاصیت ضدانعقادی : به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.

* خاصیت آنتی بیوتیکی : این خاصیت اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بر بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و

دیفتری موثر است

.zaloo

#موارداستفاده_اززالودرپزشکی

۱- دُمَل ها، زخم های چرکی و جوش هایی که در اثر عفونت خون یا در اثر ترشح هورمون جنسی در خون ( در اوایل بلوغ) بر پوست می شود.
۲- غده های عفونی زیر پوست که درد دارد
۳- برای گرفتگی رگهای قلب که موجب عوارض قلبی و تنگی نفس می شود
۴- عوارض سکته مغزی و نرسیدن خون به مغز به صورت فلج یک طرفه و رعشه و لرزش سر و دستها و ضعف مغز ظاهر می شود.
۵- عوارض قند بر چشمها
۶- عوارض قند روی پاها که باعث سیاه شدن و گاه زخم شدن پاها می شود
۷- واریس و برجسته شدن و ورم کردن رگهای ساق پا که گاه با درد شدیدی همراه است.
۸- آرتروز مزمن و درد شدید زانو و آب زانو و ورم زانو
۹- سردرد و سینوزیت مزمن و عفونت سینوسها
۱۰- کیست و عفونت پستانها
۱۱- ورم لوزه ها و عفونت آن و خنازیر ( زخم خطر ناک گلو )
۱۲- نقرس و درد شدید پاها
۱۳- بادسرخ (ورم بینی ) و پوست سر
۱۴- واریکوسل و عوارض بیضه ها و ضعف اسپرم مردان
۱۵- گل مژه و عفونت چشم

همچنین این پزشکان مدعی هستند می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون ، رعشه ، (MS) و(VS) گرفتگی عروق مغز ، آلزایمر و صرع را معالجه کرد.

با زالو درمانی می توان زخم معده ، کولیت روده، پرستات ، امراض ریوی ، التهاب کبد ، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد.با زالو درمانی می توان ناباروری مردان ( ضعف اسپرم _ واریکوسل ) ، کاهش میل جنسی و اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.
بزاق زالو حاوی آنزیمهای فراوانی است که خواص درمانی متعددی دارند که به اختصار به شرح ذیل می باشند:
۱- خاصیت Anesthetic : این خاصیت باعث کاهش درد موضعی در هنگام نیش زدن میگردد که عمدتا به دلیل وجود ماده Hirudin می باشد .
۲-  خاصیت Vasodilator : این خاصیت به دلیل ماده Histimine می باشد که باعث گشادگی عروق خواهد گردید
۳- خاصیت Anticoagulant : این خاصیت به دلیل آنزیم Hyaluronidas موجود در بزاق H.M می باشد . بعلاوه این آنزیم خاصیت موکوکیتیک و آنتی بیوتیک بسیار قوی دارد در حدی که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر هست .
۴- خاصیت Protealitic inhibitor : این حالت به دلیل وجود سه پروتئین خاص به نامهای Hirudin و Bdelin و EgLin می باشد .
الف ) Hirudin : مهارگر اختصاصی ترومبین می باشد پس در روند تشکیل لخته موثر هست این ماده امروز به طور صناعی جهت استفاده در امور طبی ساخته می شود .
ب ) Bdelin : با وزن مولکولی ۵۰۰۰ ، مهارگر Tripsin و پلاسمین و Acrosin می باشد و اغلب در موارد نیاز به غیر فعال کردن پلاسمین مورد مصرف دارد .
EgLin: با وزن مولکولی کم خاصیت مهارگری ELastase و cathepsin و Subtilisin و Chymotripsin را دارد که بسیار موثر در کاهش التهاب بعد از تروما و جراحی ها و مشکلات آندوتلیوم روده ای علی الخصوص بیماری کرون می باشد بعلاوه این ماده مانع تشکیل لخته به دنبال سپتی سمی در خون می گردد .
۵- خاصیت Antibiotic: آنچه را که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است این خاصیت Leech می باشد که عمدتا به وسیله Aeromonas Hydrophila یا ( Hirudini ) که در روده زالو زندگی می کند تولید می گردد و بر روی بیماریهای ناشی از استاف اورئوس و توبرکلوز و بیماری دیسانتری و دیفتری موثر می باشد . آنزیمها و پروتئینهای متعدد دیگری نیز در کیسه های بزاقی قدامی و خلفی ( H.M ) موجود می باشند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>