شربت منضج بلغم اعصاب

KODAK Digital Still Camera

به خلاف مزاج صفرا، برای درمان غلبه بلغم باید بدن را به سختی بیندازند، در دمای گرم قرار دهند و ازسرما دوری کنند، لباس گرم بپوشند و خصوصا آب و مایعات کم بخورند. از غذاهای سرد خصوصا ماست و دوغ پرهیز کنند و غذاهای گرمی بخش مانند: ارده، عسل، شیره انگور یا خرما، ادویجات استفاده کنند و اگر غذای سردی مصرف می کنند حتما مصلح آن را هم بخورند مثلا در کنار برنج، زیره یا دارچین یا شوید بخورد و در کل از ادویجات خصوصا فلفل و زنجبیل بیشتر استفاده کند. دمنوش دارچین و زجبیل هم بسیار مناسب است. ورزش های سبک ولی با مدت زمان بیشتر هم مفید است و در کل فعالیت بدنی در از بین بردن غلبه این مزاج بسیار موثر است.

یکی از راه های مهم درمان بلغم، حمام است. البته نه این حمام هایی که امروزه مرسوم است بلکه حمام هایی که در گذشته بود. حمام های قدیمی محیط گرم و پر از بخار دارد و علاوه بر عرق زیادی که فرد در این حمام می کند و محیط گرمی که دارد، وزن بدن را هم پایین می آورد و رطوبت را کم می کند. البته به نظر می رسد محیط سونا هم می تواند جایگزین خوبی باشد. در روایت آمده است:

مَنْ دَخَلَ الْحَمَّامَ عَلَى الرِّیقِ أَنْقَى‌ الْبَلْغَمَ‌ وَ إِنْ دَخَلْتَهُ بَعْدَ الْأَکْلِ أَنْقَى الْمِرَّهَ وَ إِنْ أَرَدْتَ أَنْ تَزِیدَ فِی لَحْمِکَ فَادْخُلِ الْحَمَّامَ عَلَى شِبَعِکَ وَ إِنْ أَرَدْتَ أَنْ یَنْقُصَ فِی لَحْمِکَ فَادْخُلْهُ عَلَى الرِّیق‌[۱]

یعنی کسی که ناشتا به حمام برود بلغم را پاکسازی می‌کند و اگر بعد از غذا خوردن داخل حمام شوی صفراء و سوداء را پاکسازی می‌کند و اگر می‌خواهی گوشت بدنت  زیاد شود وارد حمام شو بعد از سیری و اگر بخواهی گوشت بدنت کم شود ناشتا وارد حمام شو.

hadis

شربت منضج  بلغم قوی اعصاب

KODAK Digital Still Camera

KODAK Digital Still Camera

درمان بیماریهای بلغم مغز و اعصاب:

۱-آلزایمر

۲-ام اس

۳-تشنج

۴-خواب رفتگی

۵-سردرد بلغمی

۶-سرسام بلغمی

۷-سرگیجه

۸-سیاتیک

۹-صرع بلغمی

۱۰-فلج

۱۳-میگرن  بلغمی

خواص دارویی این شربت :

این شربت باعث از بین رفتن سردی و کاهش بلغم در بدن بخصوص در بخش مغز اعصاب می گردد و در نتیجه باعث کاهش علائم بیماریهای فوق می گردد.

 

تلفن جهت تماس برای خرید محصول:  تلفن درمانگاه حضرت ابوالفضل العباس ابن امیر المومنین علیه السلام

۳۳۷۱۰۳۸۰-۳۳۷۱۵۲۸۱-۳۳۷۲۲۵۴۵-۰۹۱۵۳۱۳۶۸۸۵

سامانه پیامکی درمانگاه:۳۰۰۰۰۴۹۱۰۳۰

کانال طب سنتی و اسلامی درمانگاه حضرت ابوالفضل (ع):@clicin133

منابع:

[۱] طب الائمه، ابن سابور الزیات، ص۶۶٫

[۲] کافی (ط – الاسلامیه) ج۸ ص۱۹۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>