۸ گیاه که نگه داشتن آنها در اتاق خواب باعث بهتر خوابیدن میشود.

۷f2cd38b7681e6e2ef83b5a7a5385264_XL

گیاهان خانگی هوا را تصفیه کرده و خانه شما را اکسیژن دار می کنند ، آنها همچنین زندگی و رنگ مورد نیاز بیشتری به محل سکونت شما اضافه می کنند. انتخاب گیاهان مناسب برای اتاق خوابتان می تواند روشی فوق العاده باشد وهمچنین کمک به خوابی آرامش بخش کند .

آن بیرون طیف وسیعی برای انتخاب وجود دارد، خیلی از این گونه ها اغلب نادیده گرفته می شوند بنابراین ما امیدواریم این مقاله به بازگشت آن ها به خانه ها و اتاق خواب های مردم کمک کند . در زیر ۸ گیاه ذکر شده اند که می توانند حال و هوای اتاق شما بهتر کرده و کیفیت خواب شما را بهبود ببخشند و این اطمینان را به شما بدهند که واقعا خواب بهتری داشته باشید.
۱ . گل یاسمن

۸gihan1دانشگاه ویلینگ جوژویت تحقیقی انجام داده که تاثیر گل یاسمن به عنوان کمک کننده طبیعی خواب را اثبات می کند . تاثیرات مثبت عبارتند از کیفیت خواب ، کاهش اضطراب و بهبود خلق وخوی موقع بیداری . گیاه یاسمن همچنین ویژگی های اتاق خواب شما را با ساقه های گسترده و مجموعه ای از گل های شیپوری کوچکش تقویت می کند .به ویژه یاس صورتی ، همیشه گل نمی دهد اما در مقایسه با دیگر گیاهان خانگی نگهداری آن بسیار آسان است ، به علاوه بوی فوق العاده ای دارد .

۲ . اسطوخدوس

۸gihan2اسطوخدوس یکی از درمان های طبیعی رایج بشر برای خیلی از چیزها می باشد . به عنوان عطر در صابون ها ، لباس های معطر و شامپوها استفاده می شود . این گیاه همچنین یک عامل تمیز کننده خوب است اما توانای آن در اینجا به پایان نمیرسد ، گیاه اسطوخدوس در واقع می تواند کمک به درمان بیخوابی و اضطراب کمک بکند .محققان پذیرفتند که وقتی ما عطر گیاه اسطوخدوس را تنفس می کنیم ، استنشاق بوی آن موجب اثرات آرامش بخش می شود .

۳ . گیاه گاردنیا

۸gihan3

گاردنیا ، که اغلب به عنوان یاسمن کیپ به آن اشاره می شود ، ظاهرا به اندازه قرص های خواب آور تجویز شده دارای توانایی خواب آور بودن می باشد . بعد از آزمایش بر روی موش ها یک بررسی آلمانی نشان داد که ، این گل ها اثرات مشابهی مانند والیم بر روی فرارسان عصبی ( ماده ای که موجب انتقال انگیزه ها و پیام ها در اعصاب می شود ) ، که به عنوان گابا (نوعی آمینو اسید ) شناخته می شوند ، دارند . موش های که در قفسی با رایحه ای با خلوص بالا نگه داشته شده بودند کمتر فعال بودند و در گوشه ای آرام نشسته بودند . این نتایج مشابه ای را بر روی انسان نشان میدهد و شما را به سرزمین عجایب می برد .
۴ . گیاه شمشیری (سانسوریا )

sansiveria-4

گیاه شمشیری ، با نام مستعار زبان مادر شوهر ، به عنوان راهی عالی برای بهبود تمیزی هوای خانه پیشنهاد می شود . با هزینه کم و توجه اندک این گیا ه برای اتاق خواب عالی می باشد . بر اساس تحقیقی که ناسا انجام داد و فهرست ۱۲ گیاه پاک کننده هوا را ارائه داد ، این گیاه نیز نام برده شده است. و به پیشنهاد ناسا ما نیز این گیاه را در فهرست خود آورده ایم .

۵ . گیاه آلوئه ورا (صبر زرد )

۸gihan5

این یکی دیگر از التیام بخش های طبیعی می باشد که برای تسکین التهاب ، زخم ها و پوست سوخته عالی است . بدن را نیزمی توان سم زدایی کند اما خواص آن خیلی بیشتر از این هاست ، گیاه آلوئه ورا می تواند مواد شیمیایی آلوده کننده در مواد تمیز کننده را از بین ببرد ، بنابراین هوای اتاق خواب و بقیه خانه شما را پاک می کند .وقتی که در خانه شما مواد شیمیایی مضر در سطح بالایی باشد ، این گیاه لکه های قهوه ایی میزند و شما را به خوبی از این وضیعت آگاه می سازد .

۶ . پیچک انگلیسی (پاپیتال )

۸gihne6

ناسا نیز گیاه پاپیتال به عنوان بهترین گیاه تصویه کننده هوا نام برده است . بخاطر این که در جذب فرمالدئید (گاز سمی بی رنگ) یکی از کارآمدترین گیاهان است . پرورش این گیاه آسان است و در دمای معتدل و نور متوسط آفتاب دوام می آورد . پاپیتال بهترین گیاه اتاق خواب است و از نظر کارآیی و سهولت به شما کمک می کند تا بخوابید .

۷ . گیاه دراسنا لبه سرخ

۸gihne7

ظاهر مطبوع و نسبتا بزرگ این گیاه ، آن را برای پر کردن فضاهای خالی یا به منظور تزیین اتاق خوابتان عالی کرده است . دراسنای لبه سرخ می تواند مواد سمی مانند فرمالدید ، زیلین و تریعالی کرده است . دراسنای لبه سرخ می تواند مواد سمی مانند فرمالدید ، زیلین و تری کلرواتیلن را پاک کند . این گیاهان می توانند تا ۱۵ فوت رشد کنند و برای رشد مطلوب به نور کافی نیاز دارند ، که قبل از خرید باید این نکات را در نظر گرفت .

۸ . پوتوس ابلق

۸gihan8آخرین مورد در این فهرست پوتوس ابلق می باشد ، این گیاه نیز یکی از موارد فهرست ناسا به خاطر توانایی استثناییش در پاکسازی هوا می باشد – به معنی خواب شبی خوب برای شما .پوتوس ابلق گیاه آویز خوبیست چون برگ ها مانند آبشار به سمت پایین سرازیر می شوند . آن ها به توجه اندک و نور خورشید کم نیاز دارند بنابراین برای افرادی پر مشغله انتخابی عالی هستند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>